Obsługa zamówień online - tAPP Order
  • 16 Jan 2023
  • 2 Minutes to read
  • Contributors
  • Dark
    Light

Obsługa zamówień online - tAPP Order

  • Dark
    Light

Article summary

Przyjmowanie zamówienia ze strony online - odbiór osobisty

Aby przyjąć na POS zamówienie ze strony online z odbiorem osobistym:

  1. W lewym górnym rogu ekranu pojawi się komunikat o nowym zamówieniu. Do zamówień możesz przejść także po rozwinięciu menu. 
  2. W widoku Zamówienia przychodzące możesz zobaczyć wszystkie dane związane z zamówieniem oraz godzinę realizacji, o którą poprosił klient.
  3. W prawym górnym rogu zamówienia wybierz przycisk Potwierdź.
  4. Po kliknięciu przycisku Potwierdź wybierz, na którą godzinę zrealizujesz zamówienie.

    UWAGA: To lokal przyjmując zamówienie online określa godzinę realizacji.

  5. Następuje zmiana statusu zamówienia na W realizacji, drukuje się bon na kuchni (jeśli jest ustawiony).
  6. Na stronie do zamówień online klientowi wyświetli się podziękowanie za złożenie zamówienia wraz z przybliżonym czasem realizacji i adresem lokalu, który przygotowuje zamówienie.
  7. Aby przyjąć płatność kliknij zielony przycisk Zakończ. Możesz przejść do okna płatności także poprzez kliknięcie listy pozycji w zamówieniu.
  8. W widoku płatności wybierz właściwy rodzaj zamknięcia rachunku > Paragon, Niefiskalny lub Faktura.
  9. Po wydruku dokumentu sprzedaży system automatycznie zmieni status zamówienia na Zakończone. 

Przyjmowanie zamówienia ze strony online - dostawa

Aby przyjąć na POS zamówienie ze strony online z dostawą:

  1. W lewym górnym rogu ekranu pojawi się komunikat o nowym zamówieniu. Do zamówień możesz przejść także po rozwinięciu menu. 
  2. W widoku Zamówienia przychodzące możesz zobaczyć wszystkie dane związane z zamówieniem oraz godzinę realizacji, o którą poprosił klient.
  3. W prawym górnym rogu zamówienia wybierz przycisk Potwierdź.
  4. Po kliknięciu przycisku Potwierdź wybierz, na którą godzinę dostarczysz zamówienie.

    UWAGA: To lokal przyjmując zamówienie online określa godzinę realizacji.

  5. Następuje zmiana statusu zamówienia na W realizacji, drukuje się bon na kuchni (jeśli jest ustawiony) oraz pokazanie się zamówienia na ekranie dostaw.
  6. Na stronie do zamówień online klientowi wyświetli się podziękowanie za złożenie zamówienia wraz z przybliżonym czasem dostawy i adresem lokalu, który przygotowuje zamówienie.
  7. W prawym górnym rogu zamówienia kliknij przycisk Wybierz kierowcę.

    UWAGA: Pamiętaj o wcześniejszym zdefiniowaniu kierowcy w panelu administracyjnym. Szczegółowe instrukcje znajdziesz w artykule: Zarządzanie użytkownikami / rolami.

  8. Możesz dodać uwagi dla kierowcy oraz uwagi do zamówienia przez kliknięcie przycisku +.
  9. Aby przyjąć płatność kliknij zielony przycisk Zakończ. Możesz przejść do okna płatności także poprzez kliknięcie listy pozycji w zamówieniu.
  10. W widoku płatności wybierz właściwy rodzaj zamknięcia rachunku > Paragon, Niefiskalny lub Faktura.
  11. Po wydruku dokumentu sprzedaży system automatycznie zmieni status zamówienia na Zakończone. 

    WSKAZÓWKA: Możesz filtrować wszystkie zamówienia po dacie oraz statusie.
    Wybierz właściwą opcję w górnym pasku okna z zamówieniami na POS. Możesz wybrać więcej niż jeden warunek, np. Nowe i W dostawie.

Odrzucanie zamówienia ze strony online

Aby odrzucić na POS zamówienie ze strony online:

  1. W lewym górnym rogu ekranu POS pojawi się komunikat o nowym zamówieniu. 
  2. W widoku Zamówienia przychodzące możesz zobaczyć wszystkie dane związane z zamówieniem.
  3. W prawym górnym rogu zamówienia wybierz przycisk Odrzuć.
  4. Następuje zmiana statusu zamówienia na Anulowane.
  5. Na stronie do zamówień online klientowi wyświetli się komunikat o odrzuceniu zamówienia.
  6. W przypadku płatności online środki zostaną automatycznie zwrócone na konto klienta.

    WSKAZÓWKA: W przypadku odrzucenia zamówienia możesz wpisać przyczynę.
    Ta informacja wyświetli się także klientowi na stronie zamówienia.

Was this article helpful?