Pierwsze kroki
  • 06 Oct 2022
  • 5 Minutes to read
  • Contributors
  • Dark
    Light

Pierwsze kroki

  • Dark
    Light

Article Summary

Poniżej przedstawiliśmy podstawowe kroki, które należy wykonać przed rozpoczęciem pracy z systemem tAPP Gastro. Zastosuj je wszystkie, aby jak najszybciej uruchomić swoją pierwszą sprzedaż!

Stwórz konto

W celu rozpoczęcia pracy z tAPP Gastro dokonaj rejestracji do internetowego panelu przy użyciu adresu e-mail i hasła.

W wyświetlonym oknie należy nacisnąć napis Nowe konto, a następnie wybrać rodzaj działalności (Restauracja, Food Truck, Kawiarnia, Pizzeria, Inny) i nacisnąć Kontynuuj. Pojawi się informacja o uzupełnieniu konta o przykładową bazę produktów, należy wybrać odpowiednią opcję. Po zaakceptowaniu warunków współpracy oraz wypełnieniu formularza należy nacisnąć przycisk Zarejestruj.

Pojawi się informacja o pomyślnej rejestracji a na podany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny. Po aktywacji konta możesz przejść do korzystania z panelu.

Dopasowanie systemu do Twojej działalności jest już bardzo proste. Po wykupieniu subskrypcji wszystkie informacje o Twoim koncie będą dostępne w panelu tAPP Gastro, w tym Twoje produkty, użytkownicy, kontrahenci, sprzedaż i wiele więcej.

Stwórz menu

Dopasuj ofertę swojej działalności – zacznij od stworzenia listy produktów.

  1. W panelu tAPP Gastro z menu bocznego wybierz Produkty.
  2. Kliknij + Dodaj grupę, nazwij i wybierz ikonę dla nowej grupy.
  3. Kliknij + Dodaj produkt.
  4. Wybierz, co chcesz dodać: Produkt/Zestaw/Pizza.
    • Produkt:
      Uzupełnij dane dotyczące produktu.
      W razie potrzeby można dodać modyfikatory do produktu.

    • Zestaw:
      Uzupełnij dane dotyczące zestawu.
      Przeciągnij produkty, które będą zawierały się w zestawie.

    • Pizza:
      Uzupełnij dane dotyczące pizzy.
      Przeciągnij główne składniki, które będą zawierały się w pizzy.

Wskazówka:

Pamiętaj, aby wcześniej utworzyć niezbędne dodatki do pizzy!

W razie potrzeby dodatkowe informacje dotyczące dodawania produktów dostępne są w Baza wiedzy > Produkty – tworzenie menu.

  1. Kliknij Zapisz.

Przygotowanie do sprzedaży - POS

Mając dopasowaną ofertę swojej działalności możesz przejść do instalacji aplikacji POS tAPP Gastro.

Pobieranie POS tAPP Gastro

W celu pobrania aplikacji na urządzenie POS skontaktuj się ze swoim przedstawicielem lub zostaw prośbę o kontakt na stronie tAPP Gastro.

Logowanie na POS tAPP Gastro

  1. Uruchom aplikację tAPP Gastro.
  2. Wypełnij pola e-mail oraz hasło.
  3. Kliknij Zaloguj.

Został jeszcze jeden krok, aby móc obsługiwać zamówienia.

Dodawanie drukarki na POS tAPP Gastro

Aby dodać drukarkę:

  1. Rozwiń menu panelu bocznego > Ustawienia.
  2. Kliknij +Dodaj drukarkę.
  3. Nazwij drukarkę (np. Bar, Zimna kuchnia, Gorąca kuchnia).
  4. Wybierz sterownik drukarki, typ połączenia.
  5. Wpisz IP drukarki oraz Port drukarki.
  6. Kliknij Zapisz.

Dodana pomyślnie drukarka pojawia się w kategorii Drukarki oraz Kierunki wydruku na ekranie.

  • Gdy została wprowadzona drukarka bonowa, należy zaznaczyć dla niej kierunek wydruku, aby zamówienia trafiały w odpowiednie miejsce.
  • Gdy została wprowadzona drukarka fiskalna, należy zaznaczyć dla niej kierunek wydruku, aby dokumenty sprzedażowe trafiały w odpowiednie miejsce.

Poprawnie oznaczony kierunek wydruku dla drukarki zostanie podświetlony na niebiesko.

To już ten moment, aby korzystać z POS tAPP Gastro i realizować zamówienia!

Sprzedaż

Użytkownik zalogowany na POS tAPP Gastro może zrealizować zamówienie w bardzo prosty sposób. Przedstawimy tutaj podstawową ścieżkę.

Aby dokonać realizacji zamówienia z różnymi pojawiającymi się zdarzeniami, skorzystaj z bazy wiedzy panelu administracyjnego tAPP Gastro oraz aplikacji POS tAPP Gastro, gdzie znajdziesz szczegółowe odpowiedzi i wskazówki. Szczególnie w zakresie dodawania sal i stolików, dodawania nowych użytkowników lub dodawania faktury do zamówienia.

Otwieranie zamówienia i dodawanie pozycji

Pierwszym etapem jest otworzenie zamówienia.

  • Na ekranie startowym rozwiń menu boczne > kliknij Nowe zamówienie.

Dzięki utworzonej liście produktów możesz dodać produkty, zestawy oraz pizzę do zamówienia.

  • Kliknij w produkt, który ma być dodany do zamówienia.

**Wybranym produktem jest: **

  • Produkt prosty – zostanie dodany do zamówienia.
  • Zestaw – zostanie dodany do zamówienia.
  • Pizza:

Kliknij na odpowiedni rozmiar pizzy.
Aby podzielić pizzę kliknij na ikonę pizzy > kliknij znak plus, który się pojawił > wybierz kolejną pizzę > OK.
Aby dodać dodatkowe składniki kliknij w pole z aktualnymi składnikami > wybierz dodatkowe składniki > OK.

Wybrany produkt jest teraz dostępny z modyfikatorami:

Z dostępnych modyfikatorów wybierze te, które mają zmodyfikować Twój produkt, zależnie od podanych dostępnych ilości.

Dodatkowo można dodać opis do zamówienia, dodać promocje do zamówienia lub zmieniać poziom cenowy po naciśnięciu przycisku opcji zamówienia i wybraniu odpowiednich.

Drukowanie bonu

Aby wydrukować zamówienie na kuchnię należy:
Kliknij ikonę P > zamówienie zostanie wysłane i wydrukowane na ustawionej drukarce bonowej.

Zakończenie zamówienia

Aby zakończyć zamówienie:

  • Przejdź do menu bocznego > kliknij Otwarte zamówienia.
  • Kliknij w zamówienie, które ma być zakończone.
  • Kliknij zielony przycisk z kwotą do zapłaty.

Potwierdzenie sprzedaży. Wystawienie dokumentu sprzedaży, Płatność

Aby potwierdzić sprzedaż i zrealizować płatność:

  • Wybierz rodzaj dokumentu sprzedażowego Paragon/Niefiskalny/Faktura.

Paragon – zostanie dodany. Istnieje możliwość dodania numeru NIP do paragonu. Należy zaznaczyć przycisk tak, aby był na zielono > na ekranie, który się pojawi, wpisać numer NIP > Zapisz.
Paragon niefiskalny – zostanie dodany.
Faktura > należy wpisać numer NIP > Wyszukaj > Potwierdź > Zapisz.
Aby dowiedzieć się więcej, jak wystawić fakturę - przejdź do artykułu: wystawianie faktury na POS tAPP Gastro.

  • Wybierz kwotę na ekranie za pomocą przedstawionej klawiatury.
  • Wybierz metodę płatności Gotówka/Inne/Karta.

Aby podzielić płatność na różne formy płatności, wpisz kwotę i kliknij odpowiedni przycisk Gotówka/Inne/Karta. W polu Do zapłaty wskazana jest kwota, która musi być pobrana do zamknięcia rachunku.

Efektem jest wydrukowanie wybranego dokumentu sprzedażowego i otworzenie się kasy.

Realizacja zamówienia przebiegła pomyślnie. Dane dotyczące zamówień można bezpośrednio zobaczyć w panelu administracyjnym tAPP Gastro.

Zakończenie sprzedaży w każdym dniu wymaga wykonania zamknięcia dnia oraz zmiany.

Koniec dnia: Zamknięcie dnia

Aby zamknąć dzień i wykonać raport dzienny:

  • Z rozwiniętego panelu nawigacyjnego wybierz Raporty.
  • Zaznacz odpowiedni rodzaj raportu: Dzienny.
  • Kliknij Wydrukuj.

Na podłączonej drukarce zostanie wydrukowany raport dzienny.

Koniec dnia: Zamknięcie zmiany

Aby zamknąć zmianę przez pracownika na POS tAPP Gastro:

  • Z rozwiniętego panelu nawigacyjnego wybierz Zamknij zmianę.

Na podłączonej drukarce zostanie wydrukowany raport kasjera z godziną rozpoczęcia i zakończenia oraz parametrami sprzedaży. Użytkownik zostaje wylogowany.

Po zakończonej sprzedaży przejdź do panelu administracyjnego tAPP Gastro, aby zobaczyć wyniki sprzedaży.

Raportowanie

Wyświetlanie wyników sprzedaży

Teraz możesz zobaczyć zrealizowaną sprzedaż w panelu tAPP Gastro.

Zaloguj się na swoje konto tAPP Gastro:

  • Wpisz e-mail i hasło > Zaloguj.

W zakładce Pulpit znajdują się wyniki sprzedaży. Możesz na bieżąco sprawdzać Podsumowanie sprzedaży, Ilość zamówień, Ilość sprzedanych produktów, Wartość średniego zamówienia oraz analizować wykresy.

Wyświetlanie dokumentów sprzedaży (paragony, faktury)

Aby wyświetlić dokumenty sprzedaży:

  1. Z menu bocznego kliknij Sprzedaż.
  2. Z rozwiniętej listy kliknij Paragony/Faktury.

Wyświetlanie Raportów sprzedaży

Aby wyświetlić lub pobrać do pliku .pdf /.xls raport sprzedaży:

Z menu bocznego kliknij Raporty.

Z rozwiniętej listy kliknij:

  • Sprzedaż wg produktów
  • Sprzedaż wg metod płatności
  • Sprzedaż wg pracowników
  • Promocje

Aby pobrać, naciśnij PDF / XLS > Pobierz PDF / Pobierz XLS.

Udało się przygotować system do realizacji sprzedaży i monitorowania wyników Twojej działalności. W Bazie wiedzy znajdują się dokładnie opisane procesy i funkcjonalności systemu, aby idealnie dostosować go do Twoich potrzeb.


Was this article helpful?

What's Next