- 15 Jan 2023
- 5 Minutes to read
- Contributors
- Print
- DarkLight
Promocje
- Updated on 15 Jan 2023
- 5 Minutes to read
- Contributors
- Print
- DarkLight
Wyświetlanie listy promocji
Aby wyświetlić listę dostępnych promocji w systemie:
- Z menu bocznego kliknij Promocje.
- Zostanie wyświetlona lista promocji dostępnych w systemie.
- Aby wyświetlić dane dotyczące promocji kliknij w podaną promocję.
Istnieje możliwość wyszukiwania promocji o podanej nazwie > Wpisz nazwę promocji w pole. Dodatkowo, aby zmień wygląd listy promocji na inny widok > kliknij ikonę w prawym górnym rogu przedstawiającą widok listy lub widok kafelków.
Przy widoku listy pojawią się dostępne promocje w tabeli składającej się z pól:
- Promocja – dotyczy nazwy promocji.
- Od – dotyczy daty początkowej obowiązywania promocji.
- Do – dotyczy daty końcowej obowiązywania promocji.
- Status – dotyczy aktualnego statusu promocji Aktywna/Nieaktywna.
Dodawanie promocji do systemu
W systemie istnieje możliwość dodawania promocji, które będę dostępne podczas obsługi zamówienia.
Aby dodać nową promocję do systemu:
- Z menu bocznego kliknij Promocje > Dodaj promocję.
- Uzupełnij pola:
- Nazwa – nazwa promocji.
- Opis promocji - dowolny opis charakteryzujący daną promocję.
- Okres obowiązywania – okres, w którym będzie obowiązywała promocja > kliknij w pole > wybierz w oknie kalendarza datę początkową i datę końcową obowiązywania promocji > kliknij poza obszar okna kalendarza.
- Restauracja – miejsce, gdzie będzie obowiązywała promocja > kliknij nazwę miejsca, aby zostało dodane. Istnieje możliwość dodania kliku miejsc, kliknij na odpowiednie nazwy – zaznaczone na niebiesko zostaną dodane.
- Aktywna – przycisk decyduje o aktywności promocji > kliknij, aby zmień na aktywną (kolor zielony)/ nieaktywną (kolor szary).
- Typ promocji – możliwe dwie opcje do wyboru – kliknij odpowiednie:
- Cennik – ustalenie promocji ze względu na wybranie poziomu cenowego
- Zaawansowany – ustalenie promocji ze względu na zniżkę na cały paragon lub na pewną grupę czy konkretny produkt.
- Dostępna w POS.
- Dostępna w tAPP Order - przycisk decyduje o dostępności promocji w elektronicznym menu i na stronie do zamówień online.
- Warunki promocji – dostępne warunki, przy których będzie obowiązywała dana promocja:
- Czas – określenie dni oraz godzin obowiązywania promocji > kliknij przycisk Czas > wybierz odpowiednie dni obowiązywania poprzez naciśnięcie na ich nazwę > wybierz zakres godzinowy poprzez rozszerzanie/zwężanie zakresu na końcach niebieskiego pola. Istnieje możliwość zaznaczenia wszystkich dostępnych okresów trwania – kliknij Zaznacz wszystko.
- Produkt– uzależnienie działania promocji od produktów w zamówieniu. Wybór ilości produktów, które mają znaleźć się na liście produktów > kliknij odpowiednie:
- Dowolne produkty mogą znaleźć się w koszyku – dowolne produkty w określonych ilościach.
- Wszystkie produkty muszą znaleźć się w koszyku – wszystkie wymienione produkty w określonych ilościach.
Rozwiń listę z prawej strony ekranu > Przeciągnij odpowiednie produkty do pola dla warunku promocji – Produkt > Wpisz Ilość dla danego produktu.
- Grupy produktów– uzależnienie działania promocji od grupy produktów w zamówieniu. Wybór ilości grup produktów, które mają znaleźć się:
- Dowolne grupy mogą znaleźć się w koszyku – dowolne produkty z wybranej grupy produktów w określonej ilości.
- Wszystkie grupy muszą znaleźć się w koszyku – wszystkie wymienione produkty z wybranej grupy produktów w określonych ilościach.
Rozwiń listę z prawej strony ekranu > Przeciągnij odpowiednie grupy produktów do pola dla warunku promocji – Grupy produktów > Wpisz Ilość dla danej grupy.
UWAGA: Nie można łączyć warunków promocji: Produkt i Grupy produktów.
- Minimalna wartość rachunku – warunek jest spełniony, gdy zostanie spełniona minimalna wartość rachunku > Wpisz kwotę w pole.
- Role - warunek jest spełniony, gdy zalogowany jest użytkownik o wybranej roli z dostępnych > wybierz z dostępnych ról użytkownika.
- Rozmiar pizzy - zaznacz odpowiednie.
- Rodzaj ciasta dla pizzy - zaznacz odpowiednie.
UWAGA: Jeśli zostanie wybranych kilka warunków promocji – muszą być spełnione wszystkie, aby otrzymać benefit.
- Benefity– korzyści po spełnieniu odpowiednich warunków. Zależne od wyboru Typu promocji.
- Gdy typ promocji ustawiony na Cennik:
- Wybierz poziom cenowy > ceny na zamówieniu zmienią się na wybrany poziom cenowy.
- Gdy typ promocji ustawiony na Zaawansowany możliwość wyboru:
- Zniżka na cały paragon > kliknij w przycisk > wybierz rodzaj rabatu: procentowy [%] lub kwotowy [$] > uzupełnij odpowiednio pole podając liczbę.
- Produkt i grupa > kliknij w przycisk > możliwość wyboru wartości zniżki dla produktów: Ta sama zniżka dla wszystkichoznacza, że wszystkie produkty będą miały podaną zniżkę procentowo lub kwotowo. Gdy przycisk nie będzie zaznaczony, wpisz dla każdego produktu odpowiednią zniżkę > zaznacz opcje:
- Rabat działa na wszystkie produkty
- Rabat działa dla jednego produktu
- Gdy typ promocji ustawiony na Cennik:
Przeciągnij odpowiednie grupy lub produkty > Wpisz Ilość > zaznacz odpowiedni rodzaj rabatu oraz wpisz jego wartość.
- Kliknij Zapisz.
Edytowanie dostępnych promocji w systemie
Aby edytować dostępne promocje w systemie:
- Z menu bocznego kliknij Promocje > kliknij w promocję do edycji.
- Zmień pola:
- Nazwa – nazwa promocji.
- Opis promocji – dowolny opis charakteryzujący daną promocję.
- Okres obowiązywania – okres, w którym będzie obowiązywała promocja > kliknij w pole > wybierz w oknie kalendarza datę początkową i datę końcową obowiązywania promocji > kliknij poza obszar okna kalendarza.
- Restauracja – miejsce, gdzie będzie obowiązywała promocja > kliknij nazwę miejsca, aby zostało dodane. Istnieje możliwość dodania klika miejsc, kliknij na odpowiednie nazwy – zaznaczone na niebiesko zostaną dodane.
- Aktywna – przycisk decyduje o aktywności promocji > kliknij, aby zmień na aktywna (kolor zielony)/ nieaktywna (kolor szary).
- Typ promocji – możliwe dwie opcje do wyboru – kliknij odpowiednie:
- Cennik – ustalenie promocji ze względu na wybranie poziomu cenowego
- Zaawansowany – ustalenie promocji ze względu na zniżkę na cały paragon lub na pewną grupę czy konkretny produkt.
- Dostępna w POS.
- Dostępna w tAPP Order - przycisk decyduje o dostępności promocji w elektronicznym menu i na stronie do zamówień online.
- Warunki promocji – dostępne warunki, przy których będzie obowiązywała dana promocja:
- Czas – określenie dni oraz godzin obowiązywania promocji > kliknij przycisk Czas > wybierz odpowiednie dni obowiązywania poprzez naciśnięcie na ich nazwę > wybierz zakres godzinowy poprzez rozszerzanie/zwężanie zakresu na końcach niebieskiego pola. Istnieje możliwość zaznaczenia wszystkich dostępnych okresów trwania – kliknij Zaznacz wszystko.
- Produkt– uzależnienie działania promocji od produktów w zamówieniu. Wybór ilości produktów, które mają znaleźć się na liście produktów > kliknij odpowiednie:
- Dowolne produkty mogą znaleźć się w koszyku – dowolne produkty w określonych ilościach.
- Wszystkie produkty muszą znaleźć się w koszyku – wszystkie wymienione produkty w określonych ilościach.
Rozwiń listę z prawej strony ekranu > Przeciągnij odpowiednie produkty do pola dla warunku promocji – Produkt > Wpisz Ilość dla danego produktu.
- Grupy produktów– uzależnienie działania promocji od grupy produktów w zamówieniu. Wybór ilości grup produktów, które mają znaleźć się:
- Dowolne grupy mogą znaleźć się w koszyku – dowolne produkty z wybranej grupy produktów w określonej ilości.
- Wszystkie grupy muszą znaleźć się w koszyku – wszystkie wymienione produkty z wybranej grupy produktów w określonych ilościach.
Rozwiń listę z prawej strony ekranu > Przeciągnij odpowiednie grupy produktów do pola dla warunku promocji – Grupy produktów> Wpisz Ilość dla danej grupy.
UWAGA: Nie można łączyć warunków promocji: Produkt i Grupy produktów.
- Minimalna wartość rachunku – warunek jest spełniony, gdy zostanie spełniona minimalna wartość rachunku > Wpisz kwotę w pole.
- Role - warunek jest spełniony, gdy zalogowany jest użytkownik o wybranej roli z dostępnych > wybierz z dostępnych ról użytkownika.
- Rozmiar pizzy - zaznacz odpowiednie.
- Rodzaj ciasta dla pizzy - zaznacz odpowiednie.
UWAGA: Jeśli zostanie wybranych kilka warunków promocji – muszą być spełnione wszystkie, aby otrzymać benefit.
- Benefity– korzyści po spełnieniu odpowiednich warunków. Zależne od wyboru Typu promocji.
- Gdy typ promocji ustawiony na Poziom cenowy:
- Wybierz poziom cenowy > ceny na zamówieniu zmienią się na wybrany poziom cenowy.
- Gdy typ promocji ustawiony na Zaawansowany możliwość wyboru:
- Zniżka na cały paragon > kliknij w przycisk > wybierz rodzaj rabatu: procentowy [%] lub kwotowy [$] > uzupełnić odpowiednio pole podając liczbę.
- Produkt i grupa > kliknij w przycisk > możliwość wyboru wartości zniżki dla produktów: Ta sama zniżka dla wszystkichoznacza, że wszystkie produkty będą miały podaną zniżkę procentowo lub kwotowo. Gdy przycisk nie będzie zaznaczony, wpisz dla każdego produktu odpowiednią zniżkę > zaznacz opcje:
- Rabat działa na wszystkie produkty
- Rabat działa dla jednego produktu
- Gdy typ promocji ustawiony na Poziom cenowy:
Przeciągnij odpowiednie grupy lub produkty > Wpisz Ilość > zaznacz odpowiedni rodzaj rabatu oraz wpisz jego wartość.
- Kliknij Zapisz.
Usuwanie dostępnych promocji w systemie
Aby usunąć promocje z sytemu na panelu Administracyjnym tAPP Gastro:
- Z menu bocznego kliknij Promocje > kliknij w promocje do usunięcia.
- Kliknij Usuń > Tak.
Promocja zostanie usunięta z systemu.