- Print
- DarkLight
Użytkownik zalogowany na POS tAPP Gastro może zrealizować zamówienie w bardzo prosty sposób. Przedstawimy tutaj podstawową ścieżkę.
Aby dokonać realizacji zamówienia z różnymi pojawiającymi się zdarzeniami, skorzystaj z bazy wiedzy panelu administracyjnego tAPP Gastro oraz aplikacji POS tAPP Gastro, gdzie znajdziesz szczegółowe odpowiedzi i wskazówki. Szczególnie w zakresie dodawania sal i stolików, dodawania nowych użytkowników lub dodawania faktury do zamówienia.
Otwieranie zamówienia i dodawanie pozycji
Pierwszym etapem jest otworzenie zamówienia.
- Na ekranie startowym rozwiń menu boczne > kliknij Nowe zamówienie.
Dzięki utworzonej liście produktów możesz dodać produkty, zestawy oraz pizzę do zamówienia.
- Kliknij w produkt, który ma być dodany do zamówienia.
Wybranym produktem jest:
- Produkt prosty – zostanie dodany do zamówienia.
- Zestaw – zostanie dodany do zamówienia.
- Pizza:
- Kliknij na odpowiedni rozmiar pizzy.
- Aby podzielić pizzę kliknij na ikonę pizzy > kliknij znak plus [ikonka], który się pojawił > wybierz kolejną pizzę > OK.
- Aby dodać dodatkowe składniki kliknij w pole z aktualnymi składnikami > wybierz dodatkowe składniki > OK.
Dodatkowo można dodać opis do zamówienia, dodać promocje do zamówienia lub zmieniać poziom cenowy po naciśnięciu przycisku opcji zamówienia i wybraniu odpowiednich.
Drukowanie bonu
Aby wydrukować zamówienie na kuchnię należy:
Kliknij ikonę P > zamówienie zostanie wysłane i wydrukowane na ustawionej drukarce bonowej.
Zakończenie zamówienia
Aby zakończyć zamówienie:
- Przejdź do menu bocznego > kliknij Otwarte zamówienia.
- Kliknij w zamówienie, które ma być zakończone.
- Kliknij zielony przycisk z kwotą do zapłaty.
Potwierdzenie sprzedaży. Wystawienie dokumentu sprzedaży, Płatność
Aby potwierdzić sprzedaż i zrealizować płatność:
- Wybierz rodzaj dokumentu sprzedażowego Paragon/Niefiskalny/Faktura.
- Paragon – zostanie dodany. Istnieje możliwość dodania numeru NIP do paragonu. Należy zaznaczyć przycisk tak, aby był na zielono > na ekranie, który się pojawi, wpisać numer NIP > Zapisz.
- Paragon niefiskalny – zostanie dodany.
- Faktura > należy wpisać numer NIP > Wyszukaj > Potwierdź > Zapisz.
Aby dowiedzieć się więcej, jak wystawić fakturę - przejdź do artykułu: wystawianie faktury na POS tAPP Gastro.
- Wybierz kwotę na ekranie za pomocą przedstawionej klawiatury.
- Wybierz metodę płatności Gotówka/Inne/Karta.
Aby podzielić płatność na różne formy płatności, wpisz kwotę i kliknij odpowiedni przycisk Gotówka/Inne/Karta. W polu Do zapłaty wskazana jest kwota, która musi być pobrana do zamknięcia rachunku.
Efektem jest wydrukowanie wybranego dokumentu sprzedażowego i otworzenie się kasy.
Realizacja zamówienia przebiegła pomyślnie. Dane dotyczące zamówień można bezpośrednio zobaczyć w panelu administracyjnym tAPP Gastro.
Zakończenie sprzedaży w każdym dniu wymaga wykonania zamknięcia dnia oraz zmiany.
Koniec dnia: Zamknięcie dnia
Aby zamknąć dzień i wykonać raport dzienny:
- Z rozwiniętego panelu nawigacyjnego wybierz Raporty.
- Zaznacz odpowiedni rodzaj raportu: Dzienny.
- Kliknij Wydrukuj.
Na podłączonej drukarce zostanie wydrukowany raport dzienny.
Koniec dnia: Zamknięcie zmiany
Aby zamknąć zmianę przez pracownika na POS tAPP Gastro:
- Z rozwiniętego panelu nawigacyjnego wybierz Zamknij zmianę.
Na podłączonej drukarce zostanie wydrukowany raport kasjera z godziną rozpoczęcia i zakończenia oraz parametrami sprzedaży. Użytkownik zostaje wylogowany.
Po zakończonej sprzedaży przejdź do panelu administracyjnego tAPP Gastro, aby zobaczyć wyniki sprzedaży.