Obsługa zamówienia
  • 15 Jan 2023
  • 6 Minutes to read
  • Contributors
  • Dark
    Light

Obsługa zamówienia

  • Dark
    Light

Article Summary

Dodawanie nowego zamówienia

Aby dodać nowe zamówienie:

  1. Rozwiń menu boczne > kliknij Nowe zamówienie.
  2. Dodaj pozycje do zamówienia.
  3. Dodaj dodatkowe elementy do zamówienia:
    • OPIS > kliknij OPIS.
    • ILOŚĆ OSÓB > kliknij ILOSĆ OSÓB.
    • ZMIANA OBSŁUGI > kliknij ZMIANA OBSŁUGI.
    • PROMOCJE > kliknij PROMOCJE > wybierz odpowiednią promocję poprzez kliknięcie.
    • POZIOM CENOWY > kliknij POZIOM CENOWY > wybierz odpowiedni poziom cenowy poprzez kliknięcie.
    • WYDRUK ZAMÓWIEŃ > kliknij WYDRUK ZAMÓWIEŃ.

Po realizacji zamówienia należy zrealizować płatność za zamówienie.

Edytowanie zamówienia

Aby edytować zamówienie:

  1. Rozwiń menu boczne > kliknij Otwarte zamówienia.
  2. Kliknij w opis zamówienia, aby móc zmień:
    • OPIS > kliknij OPIS.
    • ILOŚĆ OSÓB > kliknij ILOSĆ OSÓB.
    • ZMIANA OBSŁUGI > kliknij ZMIANA OBSŁUGI.
    • PROMOCJE > kliknij PROMOCJE > wybierz odpowiednią promocję poprzez kliknięcie.
    • POZIOM CENOWY > kliknij POZIOM CENOWY > wybierz odpowiedni poziom cenowy poprzez kliknięcie.
    • WYDRUK ZAMÓWIEŃ > kliknij WYDRUK ZAMÓWIEŃ.

Aby edytować pozycję można przejść do informacji do edytowanie pozycji z zamówienia.

UWAGA: Każde wyjście z ekranu zamówienia spowoduje, że zamówienie zostanie zapisane i nie zostaną utracone dotychczas utworzone elementy zamówienia.

Usuwanie zamówienia

Aby usunąć zamówienie:

  • Rozwiń menu boczne > Otwarte zamówienia.
  • Wybierz zamówienie, które będzie usunięte > kliknij w pasek z zamówieniem.
  • Kliknij czerwoną ikonę przedstawiającą kosz.

Wybór stolika i sali

Aby przypisać stolik i salę do klienta na zalogowanym koncie POS tAPP Gastro:

Jeżeli sale i stoliki się nie wyświetlają, wykonaj działanie w panelu administracyjnym tAPP Gastro – dodawanie stolika oraz sal do systemu.

  1. Z rozwiniętego panelu nawigacyjnego wybierz Nowe zamówienie.
  2. Naciśnij ikonę stolika na górze ekranu.
  3. Wybierz salę > kliknij w stolik z odpowiednim numerem stolika.       

UWAGA: Wolny stolik zaznaczony jest kolorem zielonym, zajęty stolik zaznaczony jest kolorem czerwonym.

Dodawanie pozycji do zamówienia

Aby dodać nową pozycję do zamówienia:

Dodanie prostego produktu lub zestawu wymaga wykonania poniższego kroku. W przypadku pizzy etapów jest więcej - sprawdź dodawanie pizzy do zamówienia.

  • Kliknij w produkt, który ma być dodany do zamówienia.

Gdy produkt jest dostępny z modyfikatorami należy sprawdzić - dodawanie produktu z modyfikatorami do zamówienia.

Usuwanie pozycji z zamówienia

Usuwanie pozycji z zamówienia może odbywać się na kilka sposobów. Przedstawione zostały najważniejsze z nich.

Aby usunąć pozycję z zamówienia na POS tAPP Gastro:

  • Przez przesunięcie pozycji w lewo
    1. Przytrzymaj pozycję i przesuń ją w lewo do końca.
    2. Przesunięcie do końca spowoduje wyświetlenie się czerwonego paska z ikoną kosza > pozycja zostanie usunięta.
  • Przez ustawienie ilości pozycji na zero
    1. Kliknij na wyświetloną pozycję w liście zamówień.
    2. Za pomocą znaku minus (-) zredukuj ilość do zera.
  • Przez kliknięcie znaku X
    1. Kliknij na wyświetloną pozycję w liście zamówień.
    2. Kliknij w ikonę przedstawiającą czerwony X.

Edycja pozycji z zamówienia

Aby edytować pozycję znajdującą się w zamówieniu:

  • Kliknij w pozycję.
  • Aby zmień opis zamówienia > kliknij ikonkę ołówka z paskami.
  • Aby usunąć pozycję > usuwanie pozycji z zamówienia.
  • Aby zmniejszyć / powiększyć ilość podanej pozycji na zamówieniu > kliknij znak minus (-) / plus (+).

Dodawanie pizzy do zamówienia

Aby dodać pizzę do zamówienia:

  • Z poziomu zamówienia kliknij na odpowiednią pizzę > wybierz rozmiar pizzy.
  • Aby podzielić pizzę na dwie części kliknij na ikonę przedstawiającą pizzę > kliknij znak plus [ikonka], który się pojawia po naciśnięciu na pizzę.
  • Wybierz z dostępnych pizzę, która będzie na drugiej połowie > OK.
  • Aby dodać dodatkowe składniki do pizzy kliknij na pole ze składnikami > zaznacz składniki, które mają znajdować się na pizzy > OK.
  • Aby zmienić pizzę kliknij w ikonę ołówka na odpowiednim polu pizzy > wybierz nową pizzę > OK.

Gdy pizza jest dostępna z modyfikatorami należy sprawdzić dodatkowo - dodawanie produktu z modyfikatorami do zamówienia.

Dodawanie produktu z modyfikatorami do zamówienia

Aby dodać produkt uzupełniony o modyfikatory do zamówienia:

  • Dodaj pozycję do zamówienia.
  • Z dostępnych modyfikatorów wybierz zależnie od podanych parametrów:
    1. Modyfikator z gwiazdką (*) w prawym górnym roku oznacza, że użytkownik musi wybrać produkt, ponieważ jest to wymagany krok.
    2. Minimalną ilość.
    3. Maksymalną ilość.
    4. Aby zwiększyć / zmniejszyć ilość produktu przy modyfikatorze kliknij produkt i steruj za pomocą znaków: minus (-) i plus (+).
    5. Kwoty podane przy konkretnym produkcie wskazują dopłatę do produktu ogólnego.

UWAGA: Tylko produkty oznaczone na niebiesko będą modyfikowały ogólny produkt!

  • Kliknij OK.

Dodawanie opisu do zamówienia

Aby dodać opis, który będzie dotyczył całego zamówienia:

  1. W otwartym zamówieniu > kliknij przycisk do opisu zamówienia.
  2. Kliknij OPIS > Wpisz notatkę do zamówienia.

Aby przypisać opis do odpowiedniej pozycji zamówienia należy przejść do dodawanie opisu do pozycji w zamówieniu.

Dodawanie opisu do pozycji w zamówieniu

Aby dodać opis do odpowiedniej pozycji w zamówieniu:

  1. W otwartym zamówieniu > kliknij w pozycję, w której będzie dodany opis.
  2. Kliknij ikonę przedstawiającą ołówek z kreskami > Wpisz informację dotyczącą pozycji.

Dodawanie poziomu cenowego do zamówienia

Aby wybierz poziom cenowy w zamówieniu:

  1. W otwartym zamówieniu > kliknij przycisk do opisu zamówienia.
  2. Kliknij pole POZIOM CENOWY.
  3. Wybierz odpowiedni poziom cenowy.

Gdy nie jest dostępny oczekiwany poziom cenowy należy dodać poziom cenowy w panelu administracyjnym.

Dodanie promocji do zamówienia

Aby wybierz promocję i udzielić rabat na zamówienie:

  1. W otwartym zamówieniu > kliknij przycisk do opisu zamówienia.
  2. Wybierz pole PROMOCJE.
  3. Wybierz odpowiednią promocję.

Drukowanie bonu

Aby wydrukować bon na kuchnię możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • Wydruk bonu i przejście do otwartych zamówień:
    1. W otwartym zamówieniu po dodaniu pozycji > kliknij ikonę z literą P i paskami  – spowoduje to wydrukowanie bonu do odpowiednio dodanej drukarki i automatyczne przejście do zakładki Otwarte zamówienia.
  • Wydruk bonu i utworzenie nowego -  kolejnego zamówienia:
    1. W otwartym zamówieniu po dodaniu pozycji > kliknij ikonę P – spowoduje to wydrukowanie bonu i utworzenie nowego zamówienia.

Wyświetlanie otwartych zamówień

Aby wyświetlić i przejść do wszystkich otwartych zamówień:

  1. Rozwiń menu panelu nawigacyjnego > kliknij Otwarte zamówienia.

Aby wyświetlić listę zamówień kliknij na górnym pasku ikonę listy, aby wyświetlić ją w postaci kafelkowej - kliknij ikonę kafelków.

Na każdym zamówieniu przedstawiony jest:

  • Numer zamówienia
  • Godzina zamówienia
  • Ikona użytkownika
  • Pozycje z zamówienia
  • Wartość zamówienia
  • Kropki służące do usuwania zamówienia > kliknij kropki > kliknij Usuń zamówienie > Tak.

Przyjęcie płatności

Po przygotowaniu zamówienia przez kuchnię oraz finalizacji zamówienia konieczne jest przyjęcie płatności oraz wystawienie odpowiedniego dokumentu sprzedażowego.

Aby przyjąć płatność do zamówienia:

  1. Rozwiń menu panelu nawigacyjnego > kliknij Otwarte zamówienia.
  2. Wybierz zamówienie, dla którego będzie przyjęta płatność.
  3. Kliknij zielony przycisk z kwotą do zapłaty.
  4. Wybierz odpowiedni dokumenty potwierdzający sprzedaż:
    • Paragon – zostanie dodany. Istnieje możliwość dodania numeru NIP do paragonu.
    • Niefiskalny – zostanie dodany.
    • Faktura – dodawanie faktury do zamówienia.
  5. Sprawdź wyświetlone dostępne pozycje na dokumencie sprzedażowym pod napisem Zamówione produkty.
  6. Wprowadź kwotę na ekranie za pomocą przedstawionej klawiatury.
  7. Wybierz metodę płatności:
    • Gotówka
    • Inne
    • Karta

Istnieje możliwość podziału płatności ze względu na metodę płatności. W tym celu wybierz na klawiaturze kwotę, która będzie opłacona jedną metodą płatności -> powtórz czynność do uzyskania całkowitej wartości zamówienia.

     8. Zostanie wydrukowany dokument sprzedażowy oraz pojawi się kwota, która ma być wypłacona – Reszta > OK.

Dzielenie pozycji na rachunku

Aby podzielić rachunek:

  • Rozwiń menu panelu nawigacyjnego > kliknij Otwarte zamówienia.
  • Wybierz zamówienie, dla którego będzie dzielony rachunek.
  • Kliknij Podział rachunku > wyświetlą się pozycje z rachunku.
  • Rachunek możesz podzielić dowolną ilość razy > kliknij zielony przycisk +dodaj nowy rachunek.
  • Kliknij na wybraną pozycję z rachunku głównego > następnie na rachunku, do którego chcesz wydzielić zaznaczoną pozycję > Kliknij tutaj, aby wkleić .
  • Widoczny na dole ekranu symbol P+ > przejdź do nowego rachunku, symbol P z listą > przejdź do otwartych rachunków.  

Dodawanie numeru NIP do paragonu

Aby dodać numer NIP do paragonu:

  1. Podczas przyjmowania płatności wybierz Paragon.
  2. Zaznacz suwak Dodaj NIP do paragonu > wpisz NIP > Zapisz, dane zaciągną się automatycznie z bazy GUS.

UWAGA: numer NIP do paragonu możesz dodać tylko na POS podczas przyjmowania płatności.

Dodawanie Faktury do zamówienia

Aby dodać fakturę podczas finalizacji zamówienia na POS tAPP Gastro:

  1. Podczas wykonywania płatności wybierz Faktura.
  2. Wprowadź numer NIP, który będzie na fakturze > Wyszukaj.

UWAGA: upewnij się, że wprowadziłeś poprawny numer NIP, ponieważ dane pobierane są automatycznie z bazy GUS.

  1. Po wprowadzeniu poprawnego numeru NIP zostanie ukazany podgląd danych pobrany z GUS > Potwierdź.
  2. Wyświetlony zostanie podgląd faktury, sprawdź jej poprawność > Zapisz.

Istnieje możliwość zmiany Nabywcy przez naciśnięcie na dane Nabywcy > wprowadź ponownie numer NIP > kliknij Wyszukaj ponownie.

Korektę faktury możesz wystawić tylko z poziomu panelu administracyjnego.

Wyświetlanie zamkniętych zamówień

Aby wyświetlić zamknięte zamówienia:

  1. Rozwiń menu panelu nawigacyjnego > Zamknięte zamówienia.

Aby wyświetlić listę zamówień kliknij na górnym pasku ikonę listy, aby wyświetlić ją w postaci kafelkowej kliknij ikonę kafelków.

Na każdym zamkniętym zamówieniu przedstawiony jest:

  • Numer zamówienia
  • Godzina zamówienia
  • Ikona użytkownika
  • Pozycje z zamówienia
  • Numer dokumentu sprzedażowego
  • Metoda płatności – wyświetlonych kilka metod płatności przy danym zamówieniu oznacza, iż zamówienie zostało opłacone różnymi metodami.
  • Wartość zamówienia
  • Trzy kropki > kliknięcie powoduje wyświetlenie możliwości:
    1. Wydrukowania poprzez kliknięcie Wydrukuj > Tak.
    2. Oznaczenie jako zamówienie już wydrukowane poprzez kliknięcie Oznacz jako wydrukowane > Tak.
    3. Kliknięcie ikony X powoduje zamknięcie opcji.

Was this article helpful?